05.06.2012 | toate |
Editia a doua a Startup Weekend Moldova si-a desemnat cistigatorii
In perioada 1-3 iunie la Chisinau s-a desfasurat ce-a de-a doua editie a concursului Startup Weekend Moldova. Pentru a doua oara consecutiv initiativa a fost sustinuta de Orange Moldova, Proiectul USAID CEED II si Incubatorul Simpals Garage. La eveniment au participat programatori, specialisti in design grafic, managemenul proiectului, marketing si administrarea afacerii, care si-au propus sa dezvolte afaceri in domeniul social media si aplicatii pentru telefoane mobile. Timp de aproape 3 zile echipele participante au dezvoltat 11 din cele 35 de proiecte prezentate, experimentand intreg procesul de lansare a afacerii de la generarea ideii si pana la crearea unui prototip. Dumitru Belous, participant Startup Weekend Moldova: "Astfel de concursuri sunt binevenite fiindca avem destule minti lucide in IT, care pleaca peste hotare pentru a face bani mai multi. In Moldova cu astfel de evenimente putem sa promovam proiectele noastre autohtone. Imi pare foarte bine ca se implica companii atat de mari ca Orange in astfel de evenimente. Imi pare si mai bine ca Orange sustine tinerii antreprenori." Cele 11 echipe participante au prezentat diverse proiecte cu tematica medicala, divertisment, educatie, turism. Juriul a examinat minutios fiecare idee in parte. Douglas Griffith, Director, Proiectul USAID "Cresterea Competitivitatii si Dezvoltarea Intreprinderilor II (CEED II), membru al juriului: "Daca e sa facem comparatie cu editia precedenta a concursului, acum ideile sunt mult mai mature si mai interesante. Timp de trei zile participantii au dezvoltat mult mai mult si cu mai mare interes. Eu sunt foarte multumit." Proiectul "Push&Go" - aplicatia cu ajutorul careia gasesti evenimente si localuri unde ai putea sa-ti petreci timpul, a castigat a doua editie a concursului Startup Weekend Moldova. Sergiu Nagailic, membru al echipei cistigatoare Push and Go: "Aplicatia arata destul de simplu. Are citeva butoane, filtre in caz ca noi dorim ceva specific. Printr-o singura apasare push and go, noi putem vedea un anumit rezultat. Acest rezultat specifica la cati metri se afla de la noi evenimentul, la ce ora se incepe, o mica descriere cu imagine si din ce categorie face parte." Pe locul doi s-a clasat "Street Ads" – un sistem on-line de plasare si monitorizare a panourilor publicitare din Chisinau, iar locul trei a fost castigat de "PunPiva.eu". Autorii proiectelor castigatoare au fost premiati de parteneri. Orange Moldova a oferit premii banesti in valoare de 20,000 lei pentru locul I, 15,000 lei pentru locul II si 10,000 lei pentru locul III, pachete Internet Acum PrePay si bunuri branduite. Mickael Faure, Director Marketing si Comunicare, Orange Moldova, membru al juriului: "Juriul a apreciat calitatea, creativitatea ideii, modelul de business si originalitatea conceptului. Anul acesta am decis sa le oferim, de asemenea, si premii banesti, pentru ca ei sa poata sa inceapa sa-si dezvolte afacerea, ceea ce este foarte important pentru noi." Prima editie a Startup Weekend Moldova a avut loc in noiembrie 2011 la Chisinau si a adunat 45 de participanti si 12 mentori. In total, la eveniment au fost prezentate 30 de idei de afaceri, dintre care 10 au fost dezvoltate ulterior. Autorii ideii castigatoare au participat la Batalia Globala a Startup-urilor si s-au clasat pe locul 12 din 50. |