26.05.2011 toate
Ziua Marcilor

Ce este Ziua Marcilor

Camera de Comert si industrie Franta Moldova – Club France, invita la editia a 3-a a evenimentului Ziua Marcilor.

Acest eveniment este deschis tuturor reprezentantilor sectorului public si privat – directorilor, managerilor, responsabililor comerciali, marketing si comunicare - cit si reprezentantilor mediului universitar – pedagogilor si studentilor. Accesul este gratuit.

Prin acest eveniment-conferinta, CCI Franta Moldova si partenerii sai cauta sa discute si sa partajeze bunele practici franceze cu mediul economic moldovenesc.

In 2011, expertii francezi vor dezbate tematica DENUMIRILOR DE ORIGINE SI DE CALITATE.

Principalii intervenien?i – Dna Veronique FOUKS, Sef al serviciului juridic si international al INAO (Institutul National Francez pentru Denumire de Origine), si Dl Pierre LARMANDIER,Vinificator din zona Champagne si vice-presedinte al comisiei comunicare din comitetul interprofesional al vinurilor Champage, isi vor expune experienta si , in cadrul unei serii de mese rotunde, vor dezbate cu reprezentantii publici si privati moldavi actualitatile si intrebarile in domeniu.

In cadrul meselor rotunde vor interveni: Ministerul de Agricultura al Moldovei, AGEPI (Agentia pentru Proprietate Intelectuala), Delegatia Uniunii Europene in Moldova, asociatii agricole de profil si producatorii autohtoni din diferite domenii agroalimentare.

Ce inseamna "Denumirile de Origine si de Calitate" ?

Denumirile de origine (DO) si de calitate sunt utilizate drept termen comun pentru tot ce regrupeaza mai multe tipuri de simboluri, denumiri si apelari. In Franta, oficial sunt recunoscute 6 denumiri-label: AOC (Apelari de Origine Controlate), AOP (Apelari de Origine Protejate), IGP (Indicatii Geografice Protejate), STG (Specialitate Traditionala Garantata), AB (Agricultura Biologica), si Label Rosu. Aceste diferite nominalizari reprezinta diferite tipuri de certificare, justificare a calitatii si protejare a produselor franceze. Acestea permit, spre exemplu, evitarea copierii si utilizarii non-autorizate a numelor - cum ar fi Champagne (Sampanie) sau Cognac (Coniac), garantarea originii produsului (vinurile din Bordeaux), certificarea metodologiei de producere la nivel local, national sau international sau remarcarea calitatii superioare a unui produs (Label Rouge).

Ce ar putea aduce Denumirile de Origine Moldovei

Denumirile de calitate ar permite certificarea si confirmarea calitatii produselor moldovenesti, si prin urmare ar duce la facilitarea si sporirea exporturilor catre tarile europene.

Denumirile de Origine ar putea identifica si accentua produsele moldovenesti pe pietele internationale. Astfel, produsele moldovenesti nominalizate cu un label de calitate s-ar uni pentru promovarea generala a produselor autohtone ridicindu-le notorietatea in progresie geometrica.

Alte denumiri de origine ar putea permite identificarea, la scala locala, a originii produselor si evidentierea micilor producatori, regrupati sub o indicatie geografica.

Conferinta DENUMIRILE DE ORIGINE SI DE CALITATE se va desfasura joi 9 iunie 2011, la Leogrand Convention Center, incepind cu orele 8:30.

Accesul este gratuit, inscrierea obligatorie la 85 22 77

Partenerii evenimentului: Ambasada Frantei in Moldova, Alianta Franceza din Moldova, Mobiasbanca Groupe Societe Generale, Orange Moldova, Sandriliona, Lactalis, IMI-Nova, Global Phoning Group, Tatrabis, Radio7, Radio Discovery.