15.11.2011 toate
si-au transformat ideea in afacere in 54 de ore

in perioada 11-13 noiembrie curent in jur de 70 de tineri studenti, developeri, designeri si specialisti in domeniul IT au participat la concursul startup Weekend Moldova, in cadrul caruia, timp de 54 de ore, au dezvoltat idei de afaceri in domeniul aplicatiilor web si pentru telefonul mobil. Evenimentul a fost organizat de Proiectul UsAID "Cresterea Competitivitatii si Dezvoltarea intreprinderilor II" (CEED II) si sustinut de Orange Moldova, UsAID, simpals Garage, AsEM si alti parteneri.

scopul proiectului a fost de a invata prin aplicarea in practica a strategiei de afaceri proprii, a extinde reteaua de parteneri, potentiali clienti si adepti ai proiectului propriu, toate acestea atat de necesare in lansarea unei afaceri. La sfarsitul celei de-a treia zi cele 10 proiecte de afaceri au fost prezentate in fata unui juriu competent, care a selectat trei cele mai interesante si viabile idei. Castigatorii au fost premiati de catre Orange Moldova si simpals Garage.

Oleg Musteata, pictor ilustrator, membru al echipei cistigatoare: "Proiectul nostru consta in crearea unei baze de date a fotbalistilor incepatori talentati, dar care nu sunt bine cunoscuti pe arena mondiala. Prin intermediul acestei baze de date, vom contribui la promovarea lor, astfel incat cluburile de fotbal si agentii sa-i poata identifica si propune contracte de colaborare."

Douglas Griffith, Director, Proiectul UsAID "Cresterea Competitivitatii si Dezvoltarea intreprinderilor II (CEED II): "startup Weekend este un proiect foarte important pentru Republica Moldova, al doilea de acest fel organizat la Chisinau, dar care a fost intr-adevar unul de success si a raspuns asteptarilor mele. Ne dorim ca participantii sa dezvolte proiectele initiate in cadrul startup Weekend, sa faca schimb de idei, experienta, sa lucreze impreuna, astfel creand o comunitate a startup-urilor in domeniul IT, care, cu siguranta, poate fi si trebuie sa existe in Moldova. Ceea ce tine de castigatori, a fost dificil pentru juriu sa aleaga, deoarece proiectele au fost intr-adevar bune."

Mickael Faure, Director Marketing si Comunicare, Orange Moldova: "Orange este o companie care a aduce in Moldova cele mai recente si interesante inovatii in domeniul telecomunicatiilor. Apreciem ingeniozitatea si creativitatea tinerilor din Moldova care au prezentat in cadrul acestui concurs mai multe idei inedite si ne-au surprins prin inovativitate. sustinerea participantilor la startup Weekend reconfirma angajamentul nostru in domeniul responsabilitatii social-corporative. Prin suportul acordat in cadrul acestui proiect sustinem dezvoltarea potentialului acestor tineri, care au demonstrat capacitati uimitoare pentru lansarea unei afaceri proprii si ne dorim foarte mult ca aceste afaceri sa fie dezvoltate aici, in Moldova."

Pe parcursul celor trei zile de lucru asupra ideilor de afaceri, participantii au beneficiat gratuit de Internet Wi-Fi oferit de Orange Moldova.

Evenimentul startup Weekend Moldova a fost organizat de proiectul "Cresterea Competitivitatii si Dezvoltarea intreprinderilor II" (CEED II), sustinut de Orange Moldova, UsAID, simpals Garage si alti parteneri. Concursul a fost lansat in statele Unite ale Americii si a fost gazduit deja in peste 200 de orase ale lumii. in rezultatul concursului peste 9000 de antreprenori s-au inspirat din startup-urile create de participanti.