06.05.2015 toate
Reînnoirea certificatului digital al Semnăturii Mobile de la distanță.

Din 06/05/2015 Orange Moldova oferă posibilitatea tuturor clienților PrePay și Abonament, cu serviciul Semnătura Mobilă activat, să-și reînnoiască certificatul digital, de la distanță: de pe telefonul mobil, prin SMS sau de pe Web accesând semnatura.orange.md. Certificatul poate fi reînnoit de la distanță, doar pe parcursul ultimelor 30 de zile de valabilitate a certificatului curent.

Semnătura Mobilă funcționează în baza unui certificat digital: «Certificatul cheii publice». Acest certificat cuprinde datele dvs de identificare și garantează calitatea dvs de posesor al Semnăturii Mobile, atunci când utilizați serviciul.

Conform legislației în vigoare, termenul de valabilitate al certificatului cheilor publice este de 1 an din momentul eliberării acestuia. La expirarea certificatului, aveţi posibilitatea să-l reînnoiţi de la distanță prin 2 modalități:

1. prin SMS, de pe telefonul mobil

Obținerea unui certificat nou de pe telefonul mobil, prin SMS, presupune parcurgerea câtorva pași:
Atenție: reînnoirea certificatului digital prin SMS trebuie efectuată într-un interval de timp de maxim 30 minute (începând cu pasul b de mai jos) şi doar pe parcursul ultimelor 30 de zile de valabilitate a certificatului curent.

  1. Cu 30 de zile înainte de expirarea certificatului, veți primi un SMS informativ cu textul: Certificatul dvs expira in 30 zile. Pentru reînnoirea certificatului răspundeți cu un SMS gol. Atenție! Veți avea doar 30 min pentru a parcurge toți pașii.
  2. Răspundeți la mesaj cu un SMS gol.
  3. Veți primi un mesaj pe ecranul telefonului mobil, cu textul:
    Aprobați semnarea cererii reemitere certificat? Detalii pe semnatura.orange.md
  4. Tastați OK
  5. Veți primi un mesaj pe ecranul telefonului mobil, cu textul:
    Introduceți codul PIN semnătura:
  6. Introduceți codul PIN al Semnăturii dvs Mobile
  7. Veți primi un SMS în care va fi indicat un cod PoP, din mai multe cifre, pe care trebuie să-l notați:
    Va rugam sa notați codul PoP: {codul PoP} și să răspundeți cu un SMS gol pentru a continua.
  8. După ce ați notat codul PoP, răspundeți la mesaj cu un SMS gol.
  9. Veți primi un mesaj pe ecranul telefonului mobil, cu textul:
    Bine ați venit! Acum veți activa Semnătura Mobilă
  10. Tastați OK
  11. Veți primi un mesaj pe ecranul telefonului mobil, cu textul:
    Introduceți codul PoP:
  12. Introduceți codul PoP notat mai devreme
  13. Veți primi un mesaj pe ecranul telefonului mobil, cu textul:
    PIN semnătură:
  14. Introduceți codul PIN pentru Semnătura Mobilă. Puteţi utiliza codul PIN semnătură precedent sau puteţi alege unul nou.
  15. Veți primi un mesaj pe ecranul telefonului mobil, cu textul:
    Confirmați PIN-ul semnătură:
  16. Introduceți încă o dată codul PIN semnătură.
  17. Veți primi un mesaj pe ecranul telefonului mobil, cu textul:
    PIN-ul semnătură:
  18. Introduceți iarăși PIN-ul semnăturii pentru a semna reînnoirea certificatului.
  19. Veți primi un SMS de confirmare despre reînnoirea cu succes a certificatului dvs.
2. prin WEB, de pe portalul semnatura.orange.md

Obținerea unui certificat nou de pe portalul semnatura.orange.md, presupune parcurgerea următorilor pași:

  1. Autentificarea:
  1. accesați semnatura.orange.md sau my.orange.md și alegeți secţiunea Semnătura Mobilă
  2. Introduceți numărul Orange pe care este activat serviciul Semnătura Mobilă
  3. Introduceți codul de securitate din imagine
  4. tastați butonul “continuă”
  5. acceptați mesajele care vor fi afişate pe ecranul telefonului
  6. Introduceți de pe telefon codul PIN semnătură
  1. Reînnoirea certificatului

După autentificare, în cazul în care certificatul expiră în următoarele 30 de zile, va fi afişat un mesaj cu informația despre posibilitatea de a prelungi certificatul online:

  1. tastați butonul “reemiterea certificatului”

Sau, în secţiunea “profilul utilizatorului” accesați link-ul “remiteți certificatul” din mesajul afişat sub data expirării certificatului.

  1. Semnarea cererii

După efectuarea pasului (2.) va fi afişat un mesaj cu posibilitatea de a descărca “cererea de reemitere a certificatului” și vor fi oferite detaliile certificatului curent (numele, prenumele, seria şi numărul actului de identitate, codul personal, numărul de telefon). Opțional, puteți descărca acest document sau continua cu semnarea cererii, urmând pașii respectivi: 

  1. bifați că sunteți de acord cu “Termenii şi Condiţiile de reemitere a certificatului”
  2. tastați butonul “semnarea cererii”
  3. acceptați mesajele care vor fi afişate pe ecranul telefonului
  4. introduceți de pe telefon codul PIN semnătură
  5.  un mesaj va fi afișat pe ecranul telefonului cu informația despre semnarea cu succes a cererii.
  1. Prelungirea certificatului

După semnarea cererii, un mesaj va fi afișat, pe telefon, cu instrucţiunile de prelungire a certificatului:

  1. tastați “continuă”
  2. introduceți codul PoP în telefon (codul PoP va fi afișat pe ecranul calculatorului într-o fereastră nouă).
  3. introduceți în telefon PIN semnătura
  4. Introduceți iarăși PIN-ul semnăturii pentru a semna reînnoirea certificatului

După care, se afişează un mesaj cu informaţia despre prelungirea cu succes a certificatului.
Certificatul poate fi descărcat oricând din secţiunea “profilul utilizatorului”.

Semnătura Mobila vă permite sa utilizați telefonul mobil ca pe un buletin de identitate sau pentru a semna orice document in mediul on-line, fie că e vorba de un contract, cerere sau declarație.

Mai multe detalii despre Semnătura Mobilă și serviciile electronice care pot fi semnate, le găsiți aici.