Ce este Biletul electronic

Serviciul „Bilet electronic” de la Orange îți permite să achiți călătoria în transportul public din Chișinău și Bălți, cu ajutorul numărului tău mobil.

Cum poți achita biletul cu numărul tău Orange

Toți clienții Orange care au un număr mobil activ pot achita călătoria în troleibuze și autobuze cu telefonul mobil,
fără comision sau plăți adiționale.

Pasul 1.

Poți achita biletul în 2 moduri – fie scanând codul QR afișat în mijlocul de transport, fie prin expedierea unui SMS la numărul scurt afișat în mijlocul de transport.

În prezent, Orange a atribuit următoarele numere scurte:

Regia Transport Electric Chișinău – pentru achitarea biletului de călătorie în troleibuzele din Chișinău

Parcul urban de autobuze – pentru achitarea biletului de călătorie în autobuzele din Chișinău

Direcția de Troleibuze din Bălți – pentru achitarea biletului de călătorie în troleibuzele din Bălți

SMS-ul trebuie să conțină textul afișat în mijlocul de transport – de exemplu, 2181 – care este un număr unic de bord al troleibuzului sau autobuzului în care te afli.

Pasul 2.

Când scanezi codul QR, automat îți este generat un SMS care conține numărul de bord afișat pe sticker.

Fie că scanezi codul sau alegi să trimiți SMS, după ce expediezi mesajul, vei primi un SMS cu textul: „Solicitarea este în curs de procesare”.

În scurt timp, sistemul îți va genera un Bilet electronic, care confirmă că ai achitat călătoria în acest mijloc de transport și pe care îl vei prezenta ca dovadă taxatorului.

Biletul electronic are aceeași valoare ca și Biletul de călătorie pe suport de hârtie și este valabil timp de o oră din momentul achitării.

Pentru cine este disponibil serviciul

Serviciul este disponibil atât clienților persoane fizice, cât și juridice, cu numărul mobil activ.

Nu vei putea achita călătoria cu numărul tău mobil în următoarele cazuri:

  • Numărul este în perioada de Suspendare Temporară
  • Numărul a fost deconectat pentru neachitarea facturii
  • Numărul a fost deconectat pe motiv de fraudă
  • Sau numărul a fost deconectat din cauză că ai pierdut sau ți-a fost furat telefonul.

Cum are loc taxarea

Pentru clienții Orange Abonament

Dacă ești la abonament, vei fi taxat din contul bănesc pentru fiecare bilet procurat, iar în factura lunară vei vedea informația despre toate biletele pe care le-ai procurat în luna precedentă.

Pentru clienții PrePay

Dacă alegi să achiți biletul având un număr PrePay, atunci când primești SMS-ul de confirmare a plății vei fi taxat din balanța contului. Aceasta înseamnă că, pentru a putea achita, va trebui să ai pe cont cel puțin suma pentru prețul unui bilet de călătorie.

Pentru clienții persoane juridice

Clienții Business, cu sau fără Cost Control, vor fi taxați la fel ca și clienții Orange Abonament. În ziua de facturare, titularul contului va primi factura Orange, în care vor fi incluse biletele procurate în luna precedentă și suma totală spre achitare.


Prețul pentru un Bilet electronic în transportul public ales este identic cu prețul standard al unui bilet de călătorie pe suport de hârtie.

Condiții de utilizare

Biletul electronic nu poate fi procurat utilizând bonusuri, Puncte de Fidelitate sau alte beneficii non-monetare acordate de Orange.

Printr-un singur SMS clientul poate procura maxim 1 bilet electronic.

Valoarea cumulată a biletelor procurate nu poate depăși 6000 lei pe lună.

Cum verifici valabilitatea biletului electronic

La necesitate, taxatorii și controlorii pot verifica valabilitatea și autenticitatea biletului electronic prezentat de client, formând unul dintre aceste numere:

  • 7000XXXXYYYY pentru a verifica biletul de troleibuz în Chișinău
  • 7001XXXXYYYY pentru a verifica biletul de autobuz în Chișinău
  • 7002XXXXYYYY pentru a verifica biletul de troleibuz în Bălți,

unde „XXXXYYYY” este numărul biletului electronic emis de Orange.

„XXXX” corespunde cu numărul de bord, iar „YYYY” este numărul de ordine al biletului electronic cumpărat în acest mijloc de transport.

În cazul în care biletul este valabil, meniul va afișa numărul biletului și ora până la care este valabil.

Dacă biletul nu este valabil, meniul va afișa răspunsul: „Acest bilet electronic nu a fost emis”.


Pentru detalii te rugăm să apelezi Serviciul Suport Clienți la numărul 777