ce este SMS-Banking?

Cu SMS-Banking, primiti alerte pe telefon, in legatura cu schimbarile de pe cardul bancar - fie ca ati primit bani pe cont, ati achitat ceva sau ati extras bani de la bancomat.

In plus, in premiera pentru Moldova, puteti achita cu telefonul facturile pentru serviciile comunale, cablu TV, internet, dar si sa reincarcati contul de mobil, expediind un simplu SMS.


cine poate activa serviciul SMS-Banking?

Serviciul este disponibil pentru toti clientii Orange PrePay si Abonament, care detin un card Victoriabank valabil. Daca aveti mai multe carduri Victoriabank, puteti activa serviciul pentru toate cardurile dvs.


cum activati serviciul?

Serviciul SMS-Banking poate fi activat rapid si simplu la orice bancomat Victoriabank:

1. introduceti cardul in bancomat si tastati codul PIN al cardului dvs;
2. din meniul bancomatului selectati "Abonare la servicii" > "SMS-Banking";
3. introduceti numarul de telefon Orange, apoi alegeti o parola din 5 cifre pentru serviciul SMS-Banking;
4. alegeti o optiune lunara de SMS: 10, 20, 30 SMS-uri sau nelimitat, pentru alerte si alte mesaje, pe care le veti primi de la Victoriabank (nu se aplica daca activati serviciul pentru un card co-brand de la Orange si Victoriabank)
5. expediati un SMS de pe telefonul dvs. la numarul 101 cu aceeasi parola, pe care ati introdus-o la bancomat.

La primirea mesajului cu parola dvs, Victoriabank va verifica corespunderea acesteia, dar si a numarului dvs. Orange, cu datele introduse la bancomat si va activa serviciul. In caz de expediere gresita a parolei, veti avea inca doua incercari, dupa care va fi necesar sa repetati inregistrarea la bancomat.

Atunci cand activati serviciul SMS-Banking pentru mai multe carduri, este necesar sa alegeti o parola diferita pentru fiecare dintre ele.

Aveti grija sa alegeti parole cu grad ridicat de securitate si sa le pastrati in secret. De asemenea, va recomandam sa stergeti din telefonul mobil, mesajele ce contin parola.


cand primiti alertele SMS?

Veti primi mesaje de notificare pe telefon imediat ce s-a inregistrat vreo schimbare pe cardul bancar. Fie ca ati primit salariul pe card, ati achitat o cumparatura in magazin sau pe internet sau, pur si simplu, ati extras o suma de bani in numerar, veti primi un SMS de alerta, care va tine la curent cu tot ce se intampla pe contul dvs. de card.

Alertele SMS vor putea fi receptionate gratuit (fara nici o plata din contul dvs Orange), chiar si atunci cand va aflati in roaming.


cum verificati soldul?

Pentru a verifica soldul in cont si miniextrasul ultimelor tranzactii, expediati un SMS la numarul 101, in care veti indica doar parola din 5 cifre, aleasa de dvs pentru serviciul SMS-Banking. In cateva clipe veti primi un mesaj de raspuns cu informatia solicitata.


cum achitati serviciile comunale si cum efectuati alte plati?

Pentru a efectua o plata, expediati un SMS la numarul 101 cu urmatorul continut:

[parola] [beneficiar] [id client] [suma], unde:
[parola] este parola dvs din 5 cifre pentru serviciul sms-banking
[beneficiar] este codul din 3 litere pentru beneficiarul platii dvs:
omd - Orange Moldova
fen - Gas Natural Fenosa
gaz - Chisinau Gaz
apa - Apa-Canal Chisinau
inc - Infocom
ins - Infosapr
mtc - Moldtelecom
uni - Unite
max - MAXDSL
mcl - Moldcell
str - STARNET
sun - SUN Communications

[id client] este identificatorul dvs de client, atribuit de beneficiarul platii. Il gasiti pentru fiecare serviciu in parte pe factura primita sau apeland serviciile de informatii ale beneficiarului:
  • pentru Operatorii de telefonie mobila, acesta este numarul de mobil incepand cu "6" sau "7" (de exemplu: 69xxxxxx)
  • pentru Moldtelecom – numarul de telefon, inclusiv codul regional (de exemplu: 22xxxxxx pentru Chisinau)
  • pentru Gaz Natural Fenosa – simbolul variabil (SV)
  • pentru Chisinau-Gaz – contul personal
  • pentru Infocom, Infosapr – numarul facturii
  • pentru MAXDSL – contul de abonat
  • pentru SUN Communications – numarul contractului

Important!
Elementele mesajului pot fi separate prin urmatoarele simboluri "spatiu", "*", "#" , "+", "-"
In calitate de punct zecimal la indicarea sumei spre plata utilizati: "." sau ","

De exemplu, expediati un SMS la numarul 101, pentru a achita o factura Infocom, in valoare de 348,70 lei, cu numarul de factura: 0003466364. In acest caz, mesajul va avea urmatorul continut:
16253 inc 0003466364 348,70

Nota: Acest SMS este doar un exemplu. Utilizati datele dvs. proprii pentru a achita facturile.


cum puteti transmite datele contorului?

Optional, in acelasi SMS cu plata facturii, puteti transmite datele contorului pentru luna curenta.

In acest caz, continutul mesajului pentru plata facturii va fi:

[parola] [beneficiar] [id client] [datele contorului] [suma], unde

[datele contorului] reprezinta datele, asa cum apar pe contorul dvs. si cum obisnuiati sa le prezentati de obicei.

De exemplu, aveti de achitat factura pentru Chisinau-Gaz in valoare de 32,55 lei si datele contorului de Gaz indica 453 metri cubi:
16273 gaz 029182378 453 32,55

Nota: Acest SMS este doar un exemplu. Utilizati datele dvs. proprii pentru a achita facturile..


cum aflati daca ati platit cu succes si cum faceti dovada platii, in caz de necesitate?

Pentru fiecare plata efectuata prin SMS-Banking, veti primi un mesaj de confirmare, care contine in mod obligatoriu urmatoarele detalii:

  • Beneficiarul platii
  • Suma achitata
  • Identificatorul unic, in baza caruia Victoriabank poate oricand identifica plata dvs.

Este important sa pastrati aceste mesaje sau, cel putin identificatorul platii, pentru a putea proba efectuarea platii, in caz de necesitate.

Pentru ajutor, puteti oricand apela cu incredere Serviciul Clienti Victoriabank la numarul: 022 - 21 02 02 sau 022 - 21 03 03


cum schimbati parola?

Puteti schimba parola dvs. SMS-Banking oricand aveti nevoie. Pentru aceasta, expediati un SMS la numarul 101 cu urmatorul continut:

[parola curenta] pswd [parola noua], de exemplu: 13527 pswd 19352


cum alegeti o alta limba de comunicare?

Initial, veti primi toate mesajele SMS-Banking in limba selectata la bancomat in momentul activarii serviciului.

Pentru a schimba limba de comunicare in romana, expediati un SMS la 101 cu textul:
[parola] ro sau [parola] rom

Pentru a alege limba rusa, expediati un mesaj la 101 cu textul:
[parola] ru sau [parola] rus


cum opriti si cum reconectati serviciul?

Pentru a opri temporar receptionarea alertelor SMS si accesul la serviciul SMS-Banking, expediati un mesaj la numarul 101 cu textul: [parola] stop

Cand doriti sa utilizati din nou servicul, trimiteti un SMS la 101 cu textul: [parola] start

Daca doriti sa renuntati definitiv la SMS-Banking, expediati un mesaj la 101 cu textul: [parola] delete

In acest caz, serviciul si setarile dvs. vor fi dezactivate in totalitate si veti putea reactiva serviciul doar daca va inregistrati din nou la bancomat.


cat costa?

Orice mesaj transmis la numarul 101 este taxat la fel ca un SMS simplu, daca va aflati in aria de acoperire Orange, si conform tarifelor in Roaming, atunci cand va aflati peste hotare. Toate mesajele primite de la serviciul SMS-Banking sunt gratuite.

Daca utilizati SMS-Banking cu un card co-brand Orange-Victoriabank, suplimentar nu achitati nimic din contul de card.

In cazul in care utilizati sms-banking pentru un card obisnuit Victoriabank, veti achita suplimentar din contul de card urmatoarele tarife:
Plata pentru serviciile comunale – 1 leu/factura achitata

Optiuni sms (pentru mesajele primite de la serviciul SMS-Banking):

  • 10 sms lunar – 5 lei
  • 20 sms lunar – 10 lei
  • 30 sms lunar – 15 lei
  • nelimitat – 30 lei/lunar

Mesajele transmise suprapachet: 0,60 lei/sms

Pentru detalii complete despre tarifele Victoriabank, va rugam sa accesati www.victoriabank.md


recomandari de siguranta
  • pastrati parola dvs. in secret si nu alegeti parole prea simple.
  • stergeti din telefon mesajele expediate, ce contin parola dvs. nu lasati telefonul mobil nesupravegheat si schimbati parola SMS-Banking, in caz de necesitate
  • in caz de pierdere sau furt al telefonului mobil, anuntati imediat Serviciul Clienti Orange la numarul: 777 (de pe un mobil Orange), 022-977777, +373 691977777 (in Roaming) si/sau Victoriabank la numarul 022-210202, 022-210303
  • anuntati imediat Serviciul Clienti Victoriabank la numarul 022-210202 sau 022-210303, daca suspectati orice nereguli in legatura cu operatiunile efectuate cu cardul dvs.