POLITICA DE SECURITATE A PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL
1. DISPOZIŢII INTRODUCTIVE
La Orange Moldova întelegem în deplină măsură importanța încrederii care ne este oferită de clienții. La rîndul nostru, tindem să oferim protecie, confidenţialitate și siguranța, inclusiv în privința datelor cu caracter personal (DCP) oferite de clienți în scopul îndeplinirii condițiilor contractuale.
Acest document guvernează modul în care sunt colectate și utilizate aceste informații precum și condițiile de utilizare a informațiilor la Orange Moldova. Compania se angajează să aducă la cunostiința clienților acest document prin informare verbala, afișare în locuri accesibile sau publicare pe pagina web www.orange.md.
Î.M. Orange Moldova S.A. (“Orange Moldova”), cu sediul în Chișinău, str. Alba Iulia 75 este înregistrată la Centrul Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal cu numărul 0000013-1.
2. INFORMAȚII COLECTATE
În scopul îndeplinirii condițiilor contractuale, Orange Moldova colectează de la clienți date din buletinul de identitate a clientului și, adițional, poate să solicite informații ce țin de adresa de e-mail, de corespondența, numere de telefon. Aceste informații sunt colectate numai cu acordul clientului.
3. UTILIZAREA INFORMAȚIILOR
Informațiile cu caracter personal prezentate de Client sunt folosite doar in scopurile indicate la p. 4 mai jos.
4. PRELUCRAREA DATELOR PERSONALE
4.1 Prin semnarea Contractului sau utilizarea Serviciilor, Clientul (Utilizatorul) este de acord ca datele sale cu caracter personal, inclusiv a categoriilor precum: nume, prenume, patronimic, data naşterii, adresa de domiciliu, adresa poştală, număr de telefon, codul personal, seria şi numărul actului de identitate, furnizate de Client către Orange Moldova, sau intrate în posesia Orange Moldova în legătură cu furnizarea Serviciilor:
- a) să fie prelucrate de Orange Moldova sau persoanele împuternicite de aceasta pentru executarea obligaţiilor asumate de Orange Moldova prin Contract, inclusiv pentru a asigura funcționarea corespunzătoare a Serviciului, pentru a diagnostica erorile de apeluri/mesaje/sesiuni şi de a ajuta la rezolvarea problemelor de calitate a Serviciului, cu posibilitatea transmiterii transfrontaliere a următoarelor categorii de date cu caracter personal: nume, prenume, patronimic, adresa de domiciliu, numărul de telefon mobil, telefon fix/fax, e-mail, datele de geolocalizare / trafic, în acelaşi scop, respectând prevederile legale în vigoare, precum şi pentru realizarea unui interes legitim al Orange Moldova în cadrul relaţiei dintre Orange Moldova şi autorităţile competente şi/sau cu alţi operatori de comunicaţii electronice;
- b) să fie prelucrate de Orange Moldova sau persoane împuternicite de aceasta pentru prevenirea Fraudei;
- c) să fie transmise de Orange Moldova către persoane împuternicite de aceasta care asigură executarea obligaţiilor asumate de Client prin Contract. Prelucrarea datelor cu caracter personal de către aceste persoane terţe împuternicite se face în scopul efectuării tuturor demersurilor necesare în vederea recuperării creanţelor Orange Moldova înregistrate împotriva debitorilor săi, împreună cu penalităţile aferente şi eventualele despăgubiri stabilite conform Contractului.
4.2 În cazul în care Clientul nu este de acord cu prelucrarea datelor sale cu caracter personal în unul sau mai multe scopuri din cele precizate la pct. 13.2 de mai sus, el are dreptul de a-şi manifesta dreptul de opoziţie în scris. În acest caz, Contractul va înceta în condiţiile prezentelor Condiţii Generale.
4.3 Orange Moldova informează Clientul că beneficiază de drepturile prevăzute de art. 12-18 din Legea nr. 133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal, respectiv dreptul la informare, dreptul la acces, dreptul la intervenţie asupra datelor şi dreptul de opoziţie, pe care le poate exercita printr-o cerere scrisă adresată Orange Moldova.
4.4 Orange Moldova nu solicită clienţilor săi prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalităţi informaţii despre conturi bancare, parole personale sau coduri de reîncărcare şi nu solicită efectuarea de tranzacţii de trimitere de bani. Aceste informaţii sunt strict confidenţiale şi nu trebuie comunicate niciunui terţ. Pentru comunicarea lor unor terţe persoane de către Client (Utilizator), Clientul (Utilizatorul) îşi asumă întreaga responsabilitate.
4.5 Clientul (Utilizatorul) îşi dă acordul ca Orange Moldova să înregistreze convorbirile telefonice cu reprezentanţii Orange Moldova în scopul identificării nevoilor clienţilor şi îmbunătăţirii serviciilor oferite de Orange Moldova. Utilizatorul este informat în acest sens la momentul solicitării unei convorbiri cu un operator al Serviciului Clienţi Orange Moldova şi are posibilitatea de a refuza convorbirea.
4.6 Prin semnarea Contractului, Clientul este de acord să poată fi contactat în scopul informării sale despre ofertele şi serviciile Orange Moldova şi în scopul realizării de studii de piaţă, de către Orange Moldova sau terţi împuterniciţi de acesta, iar datele sale cu caracter personal să fie prelucrate în acest scop. Datele personale nu sunt transferate către terţe părţi în scopuri de marketing, fără permisiunea explicită a Clientului. Prin adresarea unei solicitări către Serviciul Clienţi, Clientul poate renunţa la acordul său cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul informării sale despre ofertele şi serviciile Orange Moldova sau efectuării studiilor de piaţă.
4.7 Înainte de a transfera date cu caracter personal ale Utilizatorilor către Orange Moldova, Clientul este obligat să obţină consimţământul acestora pentru prelucrările efectuate de Orange Moldova în scopul executării Contractului şi pentru prelucrările de date menţionate în prezentul articol. Transferând asemenea date către Orange Moldova, Clientul confirmă că a obţinut asemenea consimţământ şi îşi asumă întreaga responsabilitate în legătură cu aceasta.
4.8 Orange Moldova oferă Clientului (Utilizatorului) posibilitatea de a proteja accesul la datele sale cu caracter personal sau Serviciu, prin utilizarea Parolei, iar Clientului (Utilizatorului) este singurul răspunzător pentru acţiunile şi inacţiunile sale care au drept consecinţă accesul terţilor la Parola Clientului (Utilizatorului).
4.9 În cazul în care Clientul îşi dă acordul prealabil exprimat în scris, datele sale cu caracter personal - numele/denumirea, adresa de domiciliu/sediului şi Numărul/numerele de telefon mobil din Reţeaua Orange Moldova – pot fi incluse în registrul abonaţilor ţinut în formă scrisă sau electronică şi pot fi transferate către toţi furnizorii de servicii de informaţii privind abonaţii şi de registre ale abonaţilor (cărți de telefon tipărite şi online), de la care Orange Moldova a primit o solicitare în acest sens. Serviciile de informaţii privind abonaţii şi registrele abonaților permit aflarea de către orice persoană a numărului de telefon al abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului. Clientul are dreptul de a verifica, rectifica şi de a elimina datele sale din registre şi din serviciile de informaţii privind abonaţii, printr-o cerere scrisă adresată Orange Moldova.
5. SECURITATEA INFORMAȚIILOR
Orange Moldova garantează securitatea si confidențialitatea datelor cu caracter personal procesate în sistemul sau informatic, in condițiile legii.
6. PRINCIPIILE PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Legalitatea. Prelucrarea datelor cu caracter personal se face în temeiul și în conformitate cu prevederile legale în vigoare ale Republicii Moldova.
Scopul bine determinat. Orice prelucrare de DCP se face în scopuri bine determinate, explicite și legitime, adecvate, pertinente și neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate și ulterior prelucrate.
Confidențialitatea. Persoanele care prelucrează, în numele Orange, DCP au prevazută în contractul de munca și garantează prin semnatura acordul de confidențialitate.
Consimțămîntul persoanei vizate. Orice prelucrare a DCP, cu excepția prelucrărilor strict menționate în Legea nr. nr. 133 din 08.07.2011 cu privire la DCP, poate fi efectuată numai dacă persoana vizată și-a dat consimțămîntul în mod expres și neechivoc pentru acea prelucrare.
Securitatea. Măsurile de securitate a DCP sunt stabilite astfel încît să asigure un nivel adecvat de securitate a DCP procesate.
DCP sunt prelucrate cu bună – credință și în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.
DCP care fac obiectul prelucrării trebuie sa fie corecte și, dacă este cazul, rectificate și actualizate.
DCP nu pot fi stocate pentru o perioadă mai lungă decat este necesar realizării scopurilor pentru care au fost colectate.
DCP se prelucrează în conformitate cu drepturile persoanei vizate stabilite în Legislația RM în domeniul protecției datelor cu caracter personal.
Orange Moldova asigură toate măsurile tehnice si organizatorice necesare protejării DCP împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat.
Director General: Julien Ducarroz
