Operaţiuni în utilizarea Semnăturii Mobile

Abonaţii PrePay, Abonament, persoană fizică sau juridică, pot activa gratuit serviciul Semnătura Mobilă. Pentru activarea serviciului este necesar să te prezinţi la un magazin Orange, având cu sine SIM-ul şi actele necesare: buletinul de identitate etc.

Serviciul Semnătura Mobilă are Titular (cine a activat serviciul) şi poate avea şi utilizator, o alta persoană


Etapele utilizării serviciului sânt:

  1. Activarea. O face: titularul numărului
  2. Modificarea tipului de acces titularul nr.
  3. Eliberarea repetată (prelungirea valabilităţii) titularul nr&utilizatorul (fără schimb de SIM)
  4. Suspendarea titularul nr&utilizatorul
  5. Reconectarea din suspendare titularul nr&utilizatorul
  6. Dezactivarea (revocarea) titularul nr&utilizatorul


- ACTIVAREA – o faci doar la magazin, fiind titularul numărului mobil, cu SIM şi actul de identitate valabil.

- MODIFICAREA tipului de acces – îl schimbi din Personal - în Personal&Profesional, sau invers etc.

- SUSPENDAREA – dacă ai pierdut SIM-ul, blochezi accesul la semnarea documentelor. La fel, poţi suspenda serviciul dacă cineva, nedorit, cunoaşte codul PIN al semnăturii.

- RECONECTAREA din Suspendare – reconectezi serviciul din suspendare pentru a putea utiliza semnătura mobilă.

- ELIBERAREA repetată – o faci în 2 cazuri:

  • în ultimile 30 zile înainte să expire, de sine stătător, de la distanţă, de pe SIM sau pagina semnatura.orange.md. Condiţia de prelungire, de sine stătător, este - să nu ai actul de identitate schimbat sau expirat.
  • la magazin, oricând doreşti - prelungeşti valabilitatea serviciului cu 24 luni.

- DEZACTIVAREA (revocarea) – soliciţi, prin cerere, să fie dezactivat serviciul semnăturii mobile. La fel, sânt un şir de situaţii care dezactivează automat serviciul, şi anume, dacă:

  1. Faci Schimb de Titular
  2. Treci de la PrePay la Abonament
  3. Schimbi SIM-ul
  4. Schimbi numărul mobil
  5. Reziliezi numărul Orange (nu respecţi condiţiile achitării serviciilor mobile sau portezi numărul în altă reţea)
  6. Semnătura expiră (este valabilă 24 luni de la activare)
  7. Blochezi codul PIN sau PUK (PUK -dacă l-ai activat). Vezi detalii aici.
  8. Îţi schimbi careva date de identitate: nume, prenume etc. În acest caz, dezactivarea serviciului o face CTS (Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică).
Au fost utile aceste informații?
Versiunea Desktop