Semnătura Mobilă
Ce este Semnătura Mobilă
Semnătura Mobilă îţi permite să foloseşti telefonul tău mobil în loc de stilou, pentru a semna documente online.

Semnarea are loc prin introducerea codului PIN-semnătură și are aceeași valoare juridică ca și semnătura ta de mână.

Valabilitatea Semnăturii Mobile Orange este de 2 ani.

De ce să aleg Semnătura Mobilă Orange
La Orange activezi serviciul gratuit, fără plată în avans şi fără dispozitive suplimentare.
Activează-ţi acum Semnătura Mobilă şi foloseşte-o atunci când ai nevoie.
Mai mult, Semnătura Mobilă te ajută să-ţi iei concediu când vrei. Pentru că poţi semna cu telefonul mobil la orice oră şi oriunde te-ai afla, chiar şi din Roaming.
Cum obțin Semnătura Mobilă
Vino în orice magazin Orange cu buletinul de identitate, unde:
Vei semna o cerere* de activare a serviciului
La necesitate, cartela ta SIM va fi înlocuită gratuit cu o cartelă SIM specială
Vei indica un cod PIN-semnătură, pe care îl vei folosi la aplicarea semnăturii mobile
*Dacă reprezinţi o Persoană Juridică ia cu tine şi ştampila sau procura din partea companiei.

Dacă cartela ta va fi înlocuită cu una nouă, îţi recomandăm să transferi preventiv în telefon mesajele sau contactele pe care le ai salvate pe cartelă, pentru a evita pierderea lor.

Serviciul Semnătura Mobilă nu poate fi activat pe eSIM. Dacă ai nevoie de el, îți sugerăm să folosești serviciile Orange cu o cartelă SIM obișnuită.

Cât costă
Activarea serviciului Semnătura Mobilă este gratuită. Achiţi doar la utilizare.
Prețul standard al unei semnături constituie 3 lei.
Pentru mai multe semnături incluse, activează una dintre opțiunile disponibile.
Opțiuni Semnătura Mobilă Preţ
10 semnături 10 lei
100 semnături 30 lei
1000 semnături 60 lei
Activează acum sau formează *100# 

Condiţii de utilizare a opţiunilor Semnătura Mobilă

Mod de activare. Pentru activarea unei opţiuni, accesaţi aplicația My Orange sau formaţi numărul scurt *100#.

Valabilitate. Fiecare opţiune este valabilă 30 de zile din momentul activării. Opţiunile se reînnoiesc automat la consumul semnăturilor incluse în opţiune sau la expirarea valabilității opţiunii.

Mod de dezactivare. Pentru a dezactiva reînnoirea automată a opţiunii Semnătura Mobilă, accesaţi aplicația My Orange sau formaţi numărul scurt *100#.

La dezactivarea funcţiei de reînnoire, semnăturile rămase pot fi utilizate în continuare până la expirarea valabilității opţiunii.

Alte specificaţii

  • Opțiunile pot fi activate atunci când serviciul Semnătura Mobilă este activ
  • Opțiunile pot fi activate şi reînnoite automat în perioada activă a numărului şi dacă suma disponibilă în cont este mai mare sau egală cu preţul opţiunii selectate
  • Doar una dintre opțiunile Semnătura Mobilă cu funcţia de reînnoire poate fi activă în același timp
  • În momentul reînnoirii opţiunii, semnăturile neutilizate se anulează, fiind alocată cantitatea de semnături corespunzătoare opţiunii

La utilizarea serviciului Semnătura Mobilă peste hotare, mesajele SMS generate la expedierea semnăturii (în limita obișnuită a 3-5 SMS) sunt taxate suplimentar, conform tarifelor Roaming.

Taxare/Tarife (PrePay și Abonament)

Semnătura Mobilă

Atât în Moldova, cât și în Roaming, taxarea pentru o semnătură aplicată va fi:

Taxarea semnăturii se efectuează:

  • din balanța contului, atât pentru clienții PrePay, cât și pentru cei la Abonament
  • pentru clienții Abonament, taxarea are loc din balanța contului și generează deconectarea HB la depășirea limitei de credit
  • în cazul abonamentelor cu creditul inclus, semnăturile aplicate se vor taxa inițial din credit, apoi din balanța contului
  • pentru clienții persoane juridice, taxarea semnăturii se va efectua din banii disponibili în Cost Control. Clientul va putea semna, chiar dacă balanța contului companiei este negativă. Important ca linia clientului să fie activă și să aibă bani în Cost Control
  • din opțiunile Semnătură Mobilă taxarea semnăturii va fi efectuată atât în Moldova, cât și în Roaming

SMS de confirmare

Atunci când clientul aplică semnătura mobilă, serverul va efectua câteva verificări. Din acest motiv, la ecranul telefonului se afișează mesajul Expediere răspuns. În funcție de modelul telefonului, clientului i se va solicita sau nu să confirme. Aceste confirmări sunt transmise prin 3-5 SMS.
 

SMS de confirmare (3-5 SMS):

  • în Moldova - gratuit, atât pentru PrePay, cât și pentru Abonament
  • în Roaming:
    • Abonament - la tarif de SMS de ieșire din roaming. Dacă clientul are opțiuni în roaming, aceste SMS vor fi taxate din opțiuni
    • PrePay - la tarif de 5 lei/SMS, taxat doar din avansul bănesc (nu vor fi taxate din opțiuni în roaming)

Navigarea de pe telefon pe pagina semnatura.orange.md

  • în Moldova - se taxează conform traficului utilizat
  • în Roaming - se taxează pentru traficul utilizat în roaming
Ce pot face cu Semnătura Mobilă

Semnătura Mobilă îți oferă acces la o varietate de servicii electronice, care te vor ajuta să economisești timp.

Câteva exemple de utilizare a Semnăturii Mobile:

Consultarea portalului cetățeanului,

https://mcabinet.gov.md, unde vei regăsi tot ce te interesează despre relația ta cu instituțiile publice, cum ar fi: statutul actelor tale, statutul de asigurat şi care este medicul tău de familie, situația fiscală şi dacă ai sau nu datorii la bugetul de stat, informații despre bunurile tale imobile, date despre vehiculele pe care le ai în posesie, eventuale contravenţii, amenzi sau puncte de penalizare, dar şi alte informații foarte utile.

Raportarea către Serviciul Fiscal de Stat,

pe https://servicii.fisc.md, prin depunerea declarației persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit.

Solicitarea serviciilor de documentare,

pe https://servicii.gov.md, cum ar fi duplicate sau extrase ale actelor de stare civilă (certificat de naștere, de căsătorie, de divorţ etc.).

Autentificarea,

pe https://mpass.gov.md sau semnarea pe https://msign.gov.md.

Acestea sunt doar câteva dintre serviciile pe care le poți accesa de la distanță, direct de pe telefon, având activată Semnătura Mobilă Orange.
Întrebări şi Răspunsuri

Cum folosesc Semnătura Mobilă

Pas 1
  • Accesează pagina pe care doreşti să te autentifici sau să semnezi
  • Selectează Semnătura Mobilă şi indică numărul tău de telefon
  • Pagina respectivă va afișa un cod de verificare
Pas 2
  • Deblochează ecranul telefonului mobil
  • Verifică codul afişat şi acceptă
Pas 3
  • Semnează prin introducerea codului PIN-semnătură
  • Păstrează deschisă pagina în browser până va fi afişată confirmarea semnării.
  • Ca urmare, în funcție de serviciul selectat, vei fi autentificat sau va fi aplicată semnătura ta mobilă.

Cât timp este valabilă Semnătura Mobilă?

Începând cu data de 14 septembrie 2020, Semnătura Mobilă Orange este emisă cu termenul de valabilitate de 2 ani. Astfel, abonații care îşi activează sau prelungesc serviciul începând cu 14 septembrie, primesc un certificat nou, valabil 2 ani, iar cei care deja au serviciul, vor beneficia de termenul extins, atunci când vor prelungi Semnătura Mobilă.

Cum prelungesc valabilitatea Semnăturii Mobile?

Semnătura Mobilă este valabilă timp de 2 ani (24 luni) din momentul activării acesteia.

Pe parcursul ultimelor 30 de zile de valabilitate, serviciul Semnătura Mobilă poate fi prelungit pentru încă 2 ani.

Prelungirea prin SMS, de pe telefonul mobil 

Pas 1

Cu 30 de zile înainte de expirare, vei primi un SMS informativ cu invitaţia de a prelungi serviciul.

Răspunde la acest mesaj cu OK, spaţiu liber sau oricare alt text.

! Păstrează ecranul telefonului deblocat pe tot parcursul procesului de prelungire şi parcurge toţi paşii timp de maxim 30 de minute.

Pas 2

Acceptă cererea de reemitere a certificatului Semnăturii Mobile.

Pas 3

Vei primi solicitarea de a introduce codul PIN-semnătură.

Introdu PIN-ul Semnătură actual.

Pas 4

Vei primi un SMS în care va fi indicat un cod PoP, din 8 cifre.

Notează undeva codul PoP şi răspunde la mesaj cu OK, spaţiu liber sau oricare alt text.

Pas 5

Vei primi pe ecranul telefonului solicitarea de a accepta procesul de prelungire a Semnăturii Mobile.

Acceptă pentru a continua.

Pas 6

Vei primi solicitarea de a introduce codul PoP.

Introdu codul PoP notat mai devreme.

Pas 7

Vei primi solicitarea de a crea un PIN-semnătură.

Poţi utiliza codul PIN-semnătură precedent sau alege unul nou.

Introdu codul PIN pentru Semnătura Mobilă şi continuă.

Pas 8

În următorul mesaj confirmă codul PIN-semnătură creat.

Introdu încă o dată codul PIN-semnătură şi continuă.

Pas 9

Vei primi un SMS ce confirmă prelungirea Semnăturii Mobile.

Dacă valabilitatea serviciului Semnătura Mobilă a expirat deja şi nu ai reuşit să-l prelungeşti, te invităm în orice magazin Orange, cu buletinul de identitate pentru a-l activa din nou.

Cum schimb codul PIN semnătură şi cum setez codul PUK?

Codul PIN-semnătură este combinaţia de cifre pe care o culegi de pe telefonul tău mobil, atunci când vrei să semnezi un document, să depui o declaraţie fiscală sau să foloseşti alt serviciu electronic. Îl defineşti personal la activarea serviciului, astfel vei fi singura persoană care cunoaşte acest cod. Îţi recomandăm să păstrezi codul în secret şi să nu-l salvezi în telefon.

Poți schimba codul PIN-semnătură oricând, direct din meniul cartelei tale SIM. Tot din meniul cartelei SIM poţi defini şi codul PUK-semnătură, cu ajutorul căruia poate fi deblocat codul PIN-semnătură, în caz de necesitate.

Are Semnătura Mobilă putere juridică?

Semnătura electronică aplicată prin intermediul serviciului Semnătura Mobilă echivalează cu o semnătură electronică avansată calificată, producând aceleaşi efecte juridice ca şi semnătura olografă pe suport de hârtie, conform prevederilor Legii nr. 91 din 27.06.2014 privind semnătura electronică şi documentul electronic.

Când se dezactivează serviciul Semnătura Mobilă?

Serviciul Semnătura Mobilă poate fi dezactivat la solicitarea utilizatorului sau automat, în următoarele cazuri:

  • la schimbarea titularului numărului de telefon,
  • la transferul numărului de la PrePay la Abonament,
  • la transferul numărului de la Abonament la PrePay,
  • odată cu înlocuirea cartelei SIM,
  • la schimbarea numărului de telefon,
  • la rezilierea contractului cu Orange Moldova,
  • la expirarea valabilității certificatului,
  • la blocarea codului PIN sau PUK semnătură,
  • la portarea numărului către un alt operator sau la modificarea datelor personale din certificatul cheii publice.

De ce am nevoie de o cartelă nouă?

Serviciul Semnătura Mobilă se activează pe o cartelă SIM criptografică care dispune de capacități speciale pentru stocarea în deplină siguranță a cheilor private, dar şi de posibilităţi suplimentare de criptare. Astfel, identitatea şi semnătura ta sunt protejate de orice posibilităţi de fraudă.

Ce fac dacă am pierdut cartela SIM?

Dacă ai pierdut telefonul sau cartela SIM pe care este activat serviciul Semnătura Mobilă, apelează Serviciul Clienţi la 777 de pe un număr Orange sau la 022 977 777 de la un alt număr şi cere blocarea numărului tău, sau scrie-ne pe chat.orange.md.

De reţinut că blocarea numărului în caz de pierdere nu anulează plata abonamentului sau a opţiunilor activate, ci doar blochează utilizarea cartelei SIM pierdute.

Odată cu blocarea utilizării cartelei pierdute, va fi blocat temporar şi serviciul Semnătura Mobilă.

Pentru a restabili cartela SIM, te invităm la orice magazin Orange, cu buletinul de identitate, unde va avea loc, de fapt, înlocuirea acesteia cu o cartelă nouă. După înlocuirea cartelei SIM, serviciul Semnătura Mobilă urmează să fie activat din nou.

Poate fi Semnătura Mobilă compromisă?

Semnătura Mobilă funcţionează în baza certificatului cheii publice. Compromiterea acesteia poate fi doar prin folosirea telefonului, cartelei SIM sau a codului PIN-semnătură de o persoană neautorizată.

De aceea, fiecare utilizator al serviciului Semnătura Mobilă este direct responsabil de telefonul său mobil, de cartela SIM şi de păstrarea confidenţialităţii codului PIN-semnătură.

 Condiții speciale de utilizare a serviciului Semnătura Mobilă