Înapoi

Cum să mă asigur că semnătura mobilă nu îmi este fraudată

Odată ce semnătura mobilă o aplici de pe telefonul mobil în care este plasat SIM-ul cu numărul tău, ai grijă ca:

 

  1. Telefonul mobil să aibă setat un cod secret sau un desen de deblocare a ecranului, necunoscut altor persoane. Dacă utilizezi amprenta sau scanarea facială ca măsură de deblocare a ecranului, se recomandă setarea combinată cu încă o parolă sau cod PIN, pentru a asigura un nivel mai mare de securitate.

  2. A doua măsură de securitate este codul semnăturii electronice. Nu oferi nimănui codul pe care l-ai setat pentru semnarea actelor. Setează un cod de semnătură diferit de cele utilizate de obicei, pentru alte parole. Codul semnăturii mobile poate fi schimbat foarte ușor de pe telefonul mobil. Vezi cum faci schimbarea în articolul Cum schimb codul PIN al semnăturii mobile?

  3. De asemenea, ține cont și de alte măsuri de securitate valabile pentru mai multe situații. Nu oferi persoanelor străine codul tău IDNP din buletinul de identitate și evită să utilizezi rețelele publice de WIFI gratuit, care nu cer conectarea prin parolă.

 

Dacă dorești să vezi lista cu semnăturile tale aplicate, ora, data aplicării, statutul validat sau respins, intră și loghează-te pe pagina semnatura.orange.md. Va trebui să ai telefonul disponibil pentru a te loga, aplicând semnătura ta mobilă.

Dacă suspectezi că semnătura ta electronică a fost fraudată, contactează furnizorul de servicii (STISC) pentru a solicita ajutor și investigații sau, în caz extrem, adresează-te autorităților de poliție locală.

 

Vezi secţiunea orange ajutor abonament unde găseşti răspuns la alte întrebări despre serviciile disponibile cu abonament lunar sau vezi secțiunea ajutor pentru persoane juridice.

Te-a ajutat acest raspuns?