Portarea îți permite să păstrezi același număr de telefon atunci când treci de la un operator mobil la altul.
La procesul de portare participă 3 instituţii:
- Operatorul mobil de la care pleci.
- Administratorul central CDB (baza de date centralizate)
- Operatorul la care portezi numarul
Pentru a porta numărul:
- Adresează-te operatorului la care vrei să treci (de exemplu, Orange).
- Verifică dacă ai obligații contractuale față de operatorul actual.
- Transferul nu anulează contractele vechi.
- Datoriile trebuie achitate înainte de portare.
- Mergi într-un magazin Orange cu:
- Actul de identitate
- Cartela SIM de la operatorul actual
Ce trebuie să conțină cererea de portare
- Dacă numărul este înregistrat pe numele tău: se va indica codul IDNP din actul de identitate.
- Dacă numărul este anonim (nu este pe numele tău, de exemplu un număr PrePay neînregistrat pe numele tău): se va indica numărul cartelei SIM.
De asemenea, alegi un interval pentru portare:
- Minim: 5 zile lucrătoare
- Maxim: 30 zile lucrătoare
Ce se întâmplă în timpul portării
- Primești un SIM Orange cu un număr temporar.
- În ziua finalizării portării, numărul tău actual se va activa automat pe cartela Orange, înlocuind numărul temporar.
- Dacă datele completate sunt greșite, cererea va fi respinsă. Va trebui să completezi o nouă cerere cu informațiile corecte.
- Poți anula portarea și rămâne la operatorul actual. Condiții:
- Anularea se face la operatorul căruia ai cerut portarea
- Trebuie făcută cu cel puțin 24 de ore lucrătoare înainte de finalizarea procesului
Din momentul când este inițiat procesul de portare, nu este permis:
- să cumperi dispozitive la preț special de la compania de la care pleci
- să faci schimb de titular
- să faci schimb de număr
- să reziliezi contractul pentru numărul în proces de portare
- să iai credit de rezervă pentru numărul portat
- să treci numărul portat de la PrePay la Abonament lunar sau invers
Vezi secţiunea oferta la portare unde găseşti toate detaliile şi beneficiile.